NY LIVE-CD - BAO PÅ TURNÉ MMCD 022

Benny Anderssons Orkester, Helen Sjöholm och Tommy Körberg

BAO har turnerat varje sommar sedan 2002, en glädjefylld och uppskattad tradition i Sverige. I år blir det ingen turné. Istället släpps live-CDn "BAO på Turné", inspelad i Stadsparken, Örebro och i Samilsdalsgropen, Leksand, under förra årets sommarturné.

Releasedatum för "BAO på Turné" är onsdagen den 10 maj. Med andledning av detta kommer BAO tillsammans med gruppen Florence (som har release av sin första CD "Feel" samma dag) att ha ett gemensamt releaseparty med konsert på Rival i Stockholm måndagen den 15 maj. Ena avdelningen består av Florence och andra avdelningen av BAO med Helen Sjöholm och Tommy Körberg.

CDn kommer att innehålla 25 låtar varav två är nyskrivna med musik av Benny Andersson, text av Björn Ulvaeus och med sång av Helen Sjöholm och Tommy Körberg - "Det är vi ändå" och "För dig".

Duetten "Det är vi ändå" med Helen Sjöholm och Tommy Körberg gjorde stor succé redan förra året på såväl turnén som i TV-programmet "Allsång på Skansen".

Övriga låtar är Glasgow Boogie, Vitalins vals, När tvenne hjärta slå, Klinga mina klockor, Födelsedagsvals till Mona, Tobakshandlarvisa, Lätt som en sommarfjäril, Aj aj aj vilken röd liten ros, Slängpolska efter Bysskalle, Gamle Svarten, Hjortingen, Bälter Svens Paradpolkett, Moon River, Bachs Badinerie, O Sole Mio, Jehu, Du är min man, True Love, Vår sista dans samt potpurriet Ett glatt humör/Säg det med ett leende/Vårat gäng/ Bättre och bättre dag för dag.

Releasedatum 10 maj!

Görel Hanser,