NY CD - BAO 3 MMCD 023

Benny Anderssons Orkester, Helen Sjöholm och Tommy Körberg

24 oktober releasas BAOs nya CD - BAO 3. Den studioinspelade CDn kommer att innehålla 12 nyskrivna melodier av Benny Andersson varav fem med text av Björn Ulvaeus och en med text av Kristina Lugn och med sång av Helen Sjöholm och Tommy Körberg.

Första radiosingeln blir "Fait Accomplit" som Tommy Körberg gjorde stor succé med i TV-programmet "Allsång på Skansen" i augusti.

Förutom Fait Accomplit ingår följande melodier - Marsch Pannkaka, För dig, Du frälste mig i sista stund, Crush on you, Calle J:s vals, Helens brudvals, Upp till dig, Bonde söker fru, Nu mår jag mycket bättre, Wienerbrot och Godnattvisa.

Benny Anderssons Orkester bildade i början av 2001 i samband med inspelningen av deras första CD "Benny Anderssons Orkester". Midsommarveckan 2004 släpptes andra CDn "BAO" och sommaren 2006 släpptes live-CDn "BAO på Turné".

BAO består, förutom kapellmästaren Benny Andersson på dragspel och piano, av Leif Göras, Olle Moraeus, Perra Moraeus, Kalle Moraeus och Nicke Göthe, fiol m.m. (= Orsa Spelmän), Göran Arnberg, klaviatur, Janne Bengtson, flöjt, Pär Grebacken, saxofon och klarinett, Jogga Ernlund, kontrabas, Calle Jakobsson, tuba, Leif Lindvall, trumpet, Lars Rudolfsson, dragspel, och Jörgen Stenberg, trummor och slagverk, samt Helen Sjöholm och Tommy Körberg, sång.

Istället för den årliga sommarturnén och med anledning av den nya CDn kommer BAO att bjuda upp till dans på Globen den 26 oktober och Scandinavium fredagen den 2 november.

Detta kommer att ske på en specialbyggd dansbana på parketten och många kulörta lyktor utlovas!

Görel Hanser,
Mono Music AB